Vrijwilligersprijs 2018

1 februari 2018

Vrijwilligersprijs 2017
In een gezellig vol Calypso waren we vanavond aanwezig bij de uitreiking van de vrijwilligersprijs 2017 door wethouder Will Kosterman. Samen met Egbert Ophuizen van Stichting Binding presenteerde zij de 10 genomineerden. Stuk voor stuk prachtige verenigingen die zich inzetten voor heel veel waardevolle, belangrijke en gezellige activiteiten in Wijk bij Duurstede. PvdA lijstkandidaten Mieke Wijnker en Victoire Vaessen waren dan ook aanwezig om al deze fantastische vrijwilligers toe te juichen en te voorzien van een warm applaus.
Door de winnende groep van vorig jaar werd een geweldige actieve workshop te plekke gegeven en samen met alle aanwezigen werd binnen de kortst mogelijke tijd een muzikale bluesperformance neergezet. Iedere bezoeker kreeg een mondharmonica toegeschoven en kwam er niet onderuit om daar mee te experimenteren en tot een min of meer herkenbare melodie te komen. En dat lukte. Heerlijk om samen te doen.
De winnende vrijwilligersorganisaties zijn: op 3: Shantykoor, op 2: EHBO Cothen en op 1: Alle vrijwilligers van theater Calypso.
De hele zaal blies hen een lang zal ze leven toe.
Een mooi jaarlijks festijn voor alle vrijwilligers. Wijk is rijk met al deze mensen en iedereen draagt zo bij aan een prachtige, actieve, bruisende gemeente waar van alles te beleven valt.