Verkiezingsmarkt

17 december 2017

Net als alle andere partijen, waren we op zaterdag 17 maart aanwezig op de verkiezingsmarkt. Het was koud, vooral ook door de straffe oostenwind. Door op de ons toegewezen plek flink wat naar achteren te gaan, stonden we toch in de luwte van de toren. Zeker in onze gezellige huiskamer was het uit te houden.

We hebben mooie gesprekken gevoerd. Het was goed om te merken dat er echt mensen langskwamen om alle partijen dezelfde vraag te stellen. Ik heb met een echtpaar gesproken over het parkeren tijdens evenementen en met een andere bezoeker over de verkeersdruk op de N229 als we 1000 woningen gaan bouwen in De Geer.

Ook merkten we dat het goed is dat we nu om de dag een blog schrijven. Mensen bedanken ons voor de duidelijke stellingname in het blog over het zwembad en over de “politiek van verbinden” t.o.v. politiek bedrijven door er met een gestrekt been in te gaan.

Nieuw dit jaar was de oproep om te gaan stemmen op 21 maart. Bij de Veldpoortbrug waren er steeds mensen van de diverse partijen aanwezig om nu eens niet met de eigen flyer te lobbyen, maar om de algemene flyer uit te delen. Natuurlijk hopen wij dat veel mensen Lijst 8, Partij van de Arbeid stemmen. “Maar laat i.i.g. je mooie stem niet verloren gaan”, is de boodschap van die flyer.