Sterke lijst PvdA opnieuw getrokken door Tijmen Baas

31 januari 2018

De Partij van de Arbeid Wijk bij Duurstede is klaar voor de verkiezingen. Nu nog partijvoorzitter en in de verkiezingen de nummer 2 op de lijst, Mieke Wijnker en voorzitter van de lijstcommissie Marjo den Daas, kijken tevreden en met vertrouwen naar de lijst van 15 actieve sociaaldemocraten, die voor de PvdA Wijk bij Duurstede op de lijst staan. Wijnker zegt: “Wij hebben een lijst met mensen die in staat zijn te zoeken naar wat verbindt, niet naar wat de samenleving scheidt”. “Onze lijsttrekker heeft de afgelopen periodes ook laten zien, dat door te verbinden en niet de verschillen te accentueren, er veel bereikt kan worden in de gemeenteraad voor de Wijkse samenleving.”

Den Daas is na intensieve gesprekken tevreden over deze lijst: “Er staat een sterk team. Een team dat gewoon de mouwen wil opstropen en aan de slag gaat met wat  de Wijkse samenleving belangrijk vindt.”

Tijmen Baas is vereerd dit team weer aan te mogen voeren in de verkiezingen. “De mensen op onze lijst hebben een sterke betrokkenheid in de Wijkse samenleving: vanuit werkervaring in het Wijkse onderwijs, middenstand in Cothen en Wijk, in het verenigingsleven en een aantal maatschappelijke organisaties. We hebben ons programma geschreven vanuit wat mensen bezighoudt. Gewoon op basis van gesprekken die we dagelijks  op straat en in onze omgeving hebben en zochten naar wenselijke oplossingen. ”Mieke Wijnker vult aan: “Dat laatste is overigens niet nieuw voor ons. Het meest vernieuwende vinden wij, is het feit dat wij ons verkiezingsprogramma na de vaststelling de afgelopen weken, bewust open houden voor aanvullingen op basis van gesprekken waar wij de komende periode nog actiever  toe uitnodigen.

Lijstduwer Jan van Bergen besluit: “Hoewel ik een ereplaats heb op deze lijst, ben ik er trots op de lijst te mogen sluiten. Wat een harde werkers staan er weer op de lijst. Soms wel wat te bescheiden, maar dat is goed als je voor mensen aan het werk bent en wat wilt bereiken voor de samenleving: het gaat er namelijk om om wat je bereikt, niet om borstklopperij, al staat dat nog zo leuk in de krant.”

Lijst is opgenomen op de volgende pagina

Waar ben je naar op zoek?