1 maart 2018

PvdA Wijk bij Duurstede | De verkiezingen voorbij…

Verkiezingen en vervolg.

Allereerst een bijzonder woord van dank aan alle kiezers die hun vertrouwen en stem gaven aan de PvdA Wijk bij Duurstede | Cothen | Langbroek. Deze steun doet ons goed!

De gemeenteraadsverkiezingen 2018 zijn voor ons niet verlopen zoals wij hadden gehoopt. Helaas kegen wij niet genoeg stemmen om een zetel in de gemeenteraad te krijgen. Concreet betekent dat, dat de PvdA tot 2022 niet in de Wijkse gemeenteraad mee mag doen.

Dat was voor ons zeer teleurstellend zeker na de open en actieve campagne die we gevoerd hebben. De impact daarvan is groot, beseffen we inmiddels: we staan nu echt aan de zijlijn, kunnen onze standpunten en gedachten niet meer direct in de raad naar voren brengen en daarmee verliezen we invloed op de besluitvorming voor Wijk bij Duurstede.

Tijdens het afscheid van de vertrekkende raadsleden heeft onze voorzitter, Mieke Wijnker, Tijmen toegesproken en haar waardering uitgesproken voor Tijmens inzet in de afgelopen 8 jaar. Tegelijk gaf zij het belang aan van dat het van groot belang blijft om het PvdA-geluid te laten klinken: “Tussen de diverse kleuren, groen blauw oranje geel zwart, kan en mag ROOD niet verdwijnen. Het blijft, zelfs in toenemende mate van groot belang ons in te zetten om de kloof tussen arm en rijk, hoog-en laagopgeleid en de aanwijsbare gevolgen hiervan voor gezondheid en levensverwachting, kortom verschillen die ontstaan door ongelijkheid, te verkleinen.”

Hoe verder

Met een kleine groep, bestuur en fractie, zijn we twee keer bij elkaar geweest om te kijken wat de komende stappen zullen zijn, nu we niet in de Raad ons werk kunnen doen. Natuurlijk willen we ook in deze periode graag actief blijven en betrokken blijven bij de Wijkse inwoners en politiek. Hoe we dat gaan doen? Daar gaan we de komende periode over in gesprek. Wij willen daar onze ruim vierhonderd kiezers ook in betrekken. Weet je wie belangstelling heeft of wil je zelf meedenken: laat het weten door op de kop “Doe mee” te klikken. Wij nemen dan contact met je op.