PvdA: motie niet gehaald, maar belang om toekomst Calypso goed te regelen wordt onderkend

21 februari 2018

In de raad van 20 februari 2018 bracht de PvdA een motie, met het verzoek om aandacht voor de toekomst van Calypso. Helaas kon de motie niet op een meerderheid rekenen. Het goede nieuws is echter dat iedereen onderkent dat Calypso een zeer belangrijke voorziening in Wijk bij Duurstede is, die behouden moet blijven. Iedereen wil daar ook over praten, maar vindt dat aan de nieuwe raad.

De PvdA had bij het indienen van de motie voornamelijk als doel om aandacht op Calypso te vestigen en ook aandacht te vragen voor het behoud van Calypso. “De aandacht hebben we gekregen en we zijn ook blij met de waardering voor Calypso die door alle fracties is uitgesproken. Dat we dat niet via een motie hebben kunnen verzilveren is jammer, maar we blijven dit gewoon onder de aandacht brengen. Intussen gaan wij door met het motiveren van mensen om vriend van Calypso te worden. Immers, dat is dit pareltje meer dan waard.”